Kerk op Schoot

Meerdere keren per jaar is er een Kerk op Schoot-viering in onze kerk. Kinderen van 0-5, al dan niet betrokken bij onze Elthetokerk, zijn van harte welkom om met hun (groot)ouders of verzorgers mee te vieren!

Een Kerk op Schoot viering is een laagdrempelige vieringen gericht op het jonge kind. In een Kerk op Schoot-viering wordt een bijbelverhaal verteld op het niveau van deze leeftijdsgroep. Elk verhaal wordt in stukjes geknipt en bij elk stukje komt een liedje op een bekende peutermelodie en een “belevingselement”. We streven er bij Kerk op Schoot naar om meerdere zintuigen aan bod te laten komen! De vieringen vinden plaats in de kerk, zodat de kinderen bekend raken met het kerkgebouw. Ze worden begroet door dominee Beer. Na afloop drinken we altijd wat met elkaar, zodat ook de ouders elkaar kunnen spreken en ontmoeten. Voor meer informatie zie www.kerkopschoot.nl.

De komende viering is op 28 november 2021 om 12.00 uur.

Dominee Hester Radstake werkte mee aan een boekje dat aansluit bij deze Kerk op Schoot vieringen: Dominee Beer en Siep gaan naar de kerk.  Het is een eenvoudig prentenboekje waar een wereld achter schuil gaat. Het legt de kinderen uit wat er in een kerkdienst gebeurt, aan de hand van pakkende teksten op rijm en prachtige vrolijke tekeningen van de Sliedrechtse kunstenares Esther Veerman!

Het boekje is een samenwerking tussen Alexander en Esther Veerman (Gereformeerde kerk (PKN) Sliedrecht) en Stichting Kerk op Schoot. Meer informatie op www.dominebeer.nl