Vrijzinnige gespreksgroep Tijdnoo(d)t

We zijn in 2019 gestart met het boek “Liberaal Christendom: ervaren, doen, denken”. Deelnemers worden uitgenodigd onderwerpen in te brengen en die te bespreken in de groep. Het boek geeft genoeg inspiratie om over geloofsvraagstukken en de dingen van alledag al of niet in spirituele zin van gedachten te wisselen. Er komen regelmatig verrassende, nieuwe inzichten op tafel en een goed gesprek volgt. De rode draad van de inbreng van de auteurs is: “Zonder opdringerigheid wordt in Liberaal Christendom het belang van christelijk geloof uitgesproken. In een ruimdenkende en creatieve omgang met de christelijke traditie komen in dit boek grote vragen aan bod, zoals over het bestaan van waarheid en van God. Ook wordt ingegaan op actuele vragen rond Jezus, de Bijbel en de relatie tussen kerk en wereld. Verder krijgen religieuze speelvelden als liturgie, gebed en ritueel de nodige aandacht”.

De geplande avonden, die om 20.00 uur beginnen, zijn:

• Maandag 21 februari 2022
  • Maandag 21maart 2022

De eerste bijeenkomst in februari gaat over het hoofdstuk “Verbinding gezocht” van Lenie Reijendam-Beek, toenmalig remonstrants predikant in Amsterdam.

De bijeenkomsten vinden plaats in de het kerkgebouw van de Protestantse Elthetogemeente, Blokweerweg 22, Alblasserdam.

Contactpersoon: Barend Luksen, tel.nr. 0629207981, email: b.mluksen@freeler.nl