Vieringen in de Stille Week

Stille week:

U bent van harte uitgenodigd voor de vieringen in de Stille Week. In alle diensten gaat ds. Hester Radstake voor.

Alle diensten zijn te volgen via www.kerkdienstmeebeleven.nu (let op de opmerking bij Witte Donderdag!)

In de kerk ligt een liturgieboekje voor u klaar met de liturgieën van alle vieringen. U hoeft dus GEEN liedboek of uitgeprinte versie mee te nemen.

Witte Donderdag 18.30 uur, De viering begint met een eenvoudige maaltijd (met soep en brood) in de grote zaal. Hier leggen we uit wat een sedermaaltijd is en wat er bijzonder is aan deze dag. We lezen over het Laatste Avondmaal van Jezus en vervolgen de viering in de kerk, waar wij brood en wijn (sap) met elkaar delen tijdens de viering van de Maaltijd van de Heer. Kinderen zijn ook van harte welkom!

Let op! Deze viering wordt pas uitgezonden vanaf het moment dat we in de kerk zijn, ongeveer om 19.00 uur, omdat de technische middelen dat niet anders toe laten.

Witte donderdag voor website

Goede Vrijdag 19.30 uur, lezing van de Lucaspassie, afgewisseld met liederen, gedichten, gebed. Een kwartet bestaande uit Nicole Wesselius (sopraan), Diny Wolterink (alt), Coen van den Brom (tenor) en Jacco Wesselius (bas) zal meerstemmig een aantal coupletten van de liederen zingen en een viertal koralen uit de Matthaüs Passion laten klinken.

Goede Vrijdag voor website

Paaswake 22.00 uur, we dragen het licht van de nieuwe paaskaars de donkere kerk in. We lezen woorden van bevrijding en trouw, herdenken onze doop en horen het opstandingsevangelie uit Lucas. De zanggroep van de Elthetokerk zal zingen.

Paasnacht voor website

Paasmorgen 10.00 uur, Kijk eens in de spiegel: licht van Pasen! De spiegel in het liturgisch bloemstuk is af. We horen het Paasevangelie naar Johannes en de lezing over de liefde en de wazige spiegel. De kinderen van de kinderkring dragen hun nieuwe paaskaars de kerk in. Het is feest!

LiturgiePaasmorgen