Kerst activiteiten in de maand december

In de december maand bruist de Elthetokerk van de activiteiten, voor jong en oud.

In de eerste helft van de maand zijn diverse gemeenteleden druk met het maken en verkopen van kerststukken

Op 10 december vindt er weer een Eltheto tafel plaats. Er wordt een kerstdiner geserveerd voor een klein bedrag. Het samen gezellig eten en bijpraten is het hoogste doel. De “winst” van deze avond is bestemd voor kerkelijke doeleinden.  Inmiddels is de inschrijving gesloten.

11 December is er een kerkdienst waarin we het avondmaal zullen vieren. Na de dienst is er een kerk op schoot viering, deze ook in het thema van kerst. Dit voor de allerjongste kinderen van 0 tot 5.

17 December doet ook onze gemeente mee met de kerstwandeling van Alblasserdam. In ons kerkgebouw kunt u de kerststal bezoeken. Het beloofd weer een waar spektakel te worden, we ontvangen u graag in onze kerk.

21 December hebben we een kerstzangavond in onze kerk. Vanaf 19.00 uur zullen er kerstliederen gezongen worden, soms afgewisseld met een tekst of gedicht. Houdt u van zingen, de kerstsfeer? Kom dan deze avond naar onze kerk. Iedereen is welkom!

24 December hebben we onze traditionele kerstavonddienst om 22.00 uur. Een zangkwartet van zangers uit de Elthetokerk en wijkgemeente De Brug zal medewerking verlenen aan deze dienst.

25 December is de jaarlijkse kinderkerstviering. Inmiddels een prachtige traditie waar jong en oud elk jaar van geniet.  Kerst voor en door kinderen. De kinderen van de kinderkring spelen een toneelstuk. Maar er is ruimte voor elk kind. Dus “gast kinderen” kunnen gewoon mee spelen als ze dat willen. Het thema is : op zoek naar….