Stille Week en Pasen

U kunt de extra nieuwsbrief die ds. Hester Radstake stuurde over de Stille Week en Pasen hier lezen: Speciale Nieuwsbrief Stille Week.

Diensten in de Stille Week

De vieringen op Witte Donderdag, Goede Vrijdag en Paaswake zijn anders dan gewoonlijk, zoals u hieronder kunt lezen. Deze vieringen zijn dit jaar gezamenlijk voorbereid door de predikanten van de Elthetokerk, Havenkerk en Ontmoetingskerk. Zie: De 3 dagen van Pasen 2020 voor de orde van dienst voor de drie vieringen in de Paasweek. De Paasmorgendienst wordt weer uitgezonden vanuit onze Elthetokerk om 11.00 uur.

Witte Donderdag         Voor Witte Donderdag krijgt u een liturgie voor na de avondmaaltijd. Een lied, een stilte, een lezing, een vraag, een gebed, een kaarsje. U kunt het thuis doen, alleen, met degene met wie u samenwoont, of via digitale middelen verbonden met een ander. Ook voor kinderen is deze viering geschikt.

Goede Vrijdag              Op Goede Vrijdag kunt u om 19.00 uur online meevieren via deze link: https://tinyurl.com/videodienst  of via de link in de bijlage. Als u op de link klikt begint de viering op uw computer.  Naast de drie predikanten, Hans van Walsum (Ontmoetingskerk), Carol van Wieren (Havenkerk) en Hester Radstake (Elthetokerk) zal er een samengesteld kwartet zangers meezingen (Dirk en Lucie Louter, Diny Wolterink en Coen van den Brom) begeleid door Anja Vlasblom op het orgel.

Paaswake                    Voor Paaswake krijgt u ook een liturgie voor thuisgebruik voor als het donker geworden is. Gebed, lezingen, liederen, kaarsen. We roepen u op om een kaars voor het raam te zetten zodat achter vele ramen in Alblasserdam en omstreken het licht verspreid wordt!

Paasmorgen                Op Paasmorgen om 11 uur kunt u de kerkdienst live meevieren via www.kerkdienstmeebeleven.nu,  Hester Radstake zal in deze dienst voorgaan. De nieuwe Paaskaars zal voor het eerst ontstoken worden in deze Paasdienst. Het licht blijft branden, er is altijd hoop op een nieuw begin. Zie deze link: Paasmorgen 2020 voor de orde van dienst.

Persoonlijke overdenkingen voor de maandag, dinsdag en woensdag
Jan Tuijtel en Janny van Bockel hadden de vespers voor de Haven- en Ontmoetingskerk dit jaar voorbereid rond teksten van Dietrich Bonhoeffer. Ze hebben de vespers nu herschreven voor persoonlijk gebruik thuis, met teksten, links naar muziek enzovoort. U vindt het boekje hier: Stille Week 2020 vespers persoonlijk gebruik.
In de Havenkerk liggen ook enkele gedrukte exemplaren die u daar mee kunt nemen tijdens de openingsuren van de kerk.