Peuterdienst in het kader van de kerk-school-weken

Op zondag 16 februari gaat ds. Hester Radstake voor. Het is de afsluitende kerkdienst in het kader van de kerk-en-schoolweken in Alblasserdam. Twee weken lang hebben de kinderen van de kindcentra IKC de Twijn, IKC De Schalm en IKC het Kompas verhalen gehoord over Daniël. Tijdens die weken zijn er predikanten langsgeweest in de onderbouwgroepen en zijn de bovenbouwgroepen op bezoek geweest in een kerk.

Omdat de drie scholen kindcentra zijn en dus ook voor kinderen van 0-4 onderwijs en opvang verzorgen is er sinds vorig jaar ook voor hen een kerkschooldienst. Net als vorig jaar (toen waren er wel 40-50 peuters en kleuters) is die dienst weer bij ons in de Elthetokerk.

Dit betekent dus dat de dienst gericht zal zijn op jonge kinderen. Natuurlijk bent u van harte welkom om mee te vieren, maar houdt hier dan dus wel rekening mee. Mocht u geen behoefte hebben aan een dienst op dit niveau, bent u natuurlijk van harte welkom in één van de andere kerken. (zie hieronder voor de tijden)

Er is tijdens deze dienst geen kinderkring, de kinderen zijn van harte welkom in  de kerk. In de kleine zaal wordt een crècheruimte ingericht voor het geval er kinderen zijn die het niet volhouden in de kerk of er echt kleine kinderen wel oppas nodig hebben.

De collecten zijn voor 1. diaconie: diaconaal noodfonds Alblasserdam; 2. kerkelijke doeleinden; 3. instandhouding predikantsplaats (uitgang)