Diensten en vieringen op 15 maart (ds. Hartogsveld) en 22 maart (ELAN-viering met ds. Hester Radstake) gaan niet door.

Na overleg hebben we als kerkenraad en bestuur besloten om de diensten van de komende tijd niet door te laten gaan.

Als je de richtlijnen van de overheid/RIVM en de aanvullende verklaring van de Protestantse Kerk Nederland bekijkt, zijn er een aantal dingen die van belang zijn:

1. Bijeenkomsten met meer dan 100 mensen zijn verboden
  2. Kwetsbare personen en ouderen moeten niet naar bijeenkomsten met veel mensen.
  3. Bezoek aan ouderen en kwetsbaren moet beperkt worden
  4. Als je verkouden bent of koorts hebt moet je thuisblijven

Ook de landelijke vereniging van de VVP raadt aan om alle kerkdiensten (ook met minder dan 100 mensen) af te gelasten.

Wij hebben vrijwel nooit meer dan 100 mensen in onze Elthetokerk, maar wel een zeer grote groep kwetsbare personen en ouderen. Als kerkenraad en bestuur willen we het risico niet lopen. Daarnaast sluiten we hiermee aan bij de overige Protestantse kerken in Alblasserdam die ook hun diensten afgelasten.

Wij begrijpen dat dit een grote impact heeft op het sociale leven, de kerkdienst is ook een ontmoetingsplek voor velen van u. Laten we proberen elkaar niet uit het oog te verliezen, vaker te bellen of een berichtje te sturen. Heeft u behoefte aan een luisterend oor, kunt u altijd Hester (078 6912690, radstake@elthetokerk.nl) of Gerda (06 40574756) bellen of mailen.

Voor overige vragen kunt u mailen naar bestuur@elthetokerk.nl

Aanstaande zondagmorgen zal de kerkdienst, geleid door ds. Hartogsveld, maar zonder gemeente, in aangepaste vorm, uitgezonden worden via www.kerkdienstmeebeleven.nu Natuurlijk kunt u er wel voor kiezen om – als u geen verkoudheidsklachten hebt – bij elkaar op bezoek te gaan om met een kleine groep de dienst mee te vieren.

We proberen iedereen zo goed mogelijk te bereiken: maar verspreid deze berichten alstublieft ook aan andere gemeenteleden in uw buurt!

Korte uitleg www.kerkdienstmeekbeleven.nu : U klikt deze link aan, vervolgens zoekt u de Elthetokerk op in de lijst die verschijnt. U komt nu op de pagina van de Elthetokerk. U kunt nu kiezen voor de video als u om 10 uur zondagmorgen kijkt. Als u later terug wilt kijken, klikt u op archief en klikt de desbetreffende dienst aan)