Kerst in de Elthetokerk

Kerstzangdienst

Op zondag 15 december om 16.00 uur vindt er een Kerstzangdienst plaats.

We zingen veel advents-en kerstliederen en die liederen worden afgewisseld met gedichten en teksten.

Zingen verbindt, we hopen daarom ook velen van u te ontmoeten!

Alblasserdam op weg naar Kerst.

Kerstdiensten in de Elthetokerk

Kerk op Schoot, 22 december, 12.00 uur

Op 22 december vieren we Kerk op Schoot, dit keer in het teken van het kerstverhaal: De drie wijzen volgen de ster!

We zullen koning zijn, zoeken naar sterren, meehobbelen op een kameel, Maria en Jozef en het baby’tje ontmoetten en cadeautjes brengen.

Tussendoor zingen we heel veel leuke liedjes én na afloop drinken en eten we wat lekkers met elkaar en knutselen we wat.

U bent van harte welkom met uw kind of kleinkind van 0-5 jaar om met ons (Bea, ds. Hester en ds. Beer) mee te vieren!

Kerstnacht, 24 december om 22.00 uur is het thema ‘Volg de ster… een goed verhaal!’ We lezen deze nacht twee geboorteverhalen, die uit Matteüs én die uit Lucas. We zingen veel bekende en een aantal onbekendere kerstliederen. De dienst wordt in elk geval muzikaal opgeluisterd door sopraan Kitty de Geus.

Kerstmorgen, 25 december, is een dienst voor jong en oud, waarbij een grote rol weggelegd is voor de kinderen van de kinderkring. Alle kinderen zijn de hele dienst welkom in de kerk (er is geen kinderkring en crèche) en worden actief bij de dienst betrokken. We kijken en luisteren naar een verhaal over een Prinses en ook het kerstverhaal komt al spelend en zingend voorbij.

Afgelopen vrijdag en zaterdag was er ook nog de druk bezochte Kerstmarkt.