Week van het gebed: Jouw hand, mijn glimlach

24398-2Van 15-22 januari 2017 organiseren Missie Nederland en de Raad van Kerken de Gebedsweek voor de eenheid. Al vele jaren organiseren beide organisaties (in samenwerking met internationale partners) een gebedsweek aan het begin van een nieuw kalenderjaar. Een mooie traditie. Ook mooi is dat Missie Nederland en de Raad van Kerken in het organiseren van deze gebedsweek gezamenlijk optrekken, niet alleen landelijk, ook lokaal, dus ook in Alblasserdam!
Dit jaar staat de Week van Gebed volledig in het teken van verzoening en terugblikken op 500 jaar Reformatie. De centrale tekst is 2 Korintiërs 5:14-20, waarin Paulus ons oproept tot verzoening. Stap voor stap volgen we zijn woorden over de liefde van Christus die ons drijft (vers 14, NBV). Deze drijfveer overstijgt de verdeeldheid en brengt christenen bijeen. De Duitse kerken roepen in het internationale materiaal ons op om samen verzoening concreet te maken in ons dagelijks leven.
Het thema ‘Jouw hand, mijn glimlach’ is een beeld van verzoening. Door elkaar een hand te geven is er fysiek contact en maak je het weer goed met elkaar. De reactie daarop, bijvoorbeeld een glimlach, laat zien dat verzoening van twee kanten komt. Het is aan ons om te reageren als iemand ons de hand reikt.
In Alblasserdam zijn zes gebedsbijeenkomsten. De bijeenkomsten worden georganiseerd door verschillende geloofsgemeenschappen hier ter plaatse en staan ook onder verantwoordelijkheid van de betreffende geloofsgemeenschap. Ieder die mee wil bidden is van harte welkom in de verschillende kerken de week door!

De gebedssamenkomsten in Alblasserdam vinden plaats van maandag 16 t/m zaterdag 21 januari (zie overzicht).

Alle samenkomsten beginnen om 19.30 uur en duren maximaal een uur.
Overzicht van de gebedsbijeenkomsten in Alblasserdam

maandag 16 januari    Jozua, Ampèrestraat 4

dinsdag 17 januari      Elthetokerk, Blokweerweg 22

woensdag 18 januari   Havenkerk, Ieplaan 9