Week van Gebed 2019: ‘Recht voor ogen’

Van 20-27 januari 2019 organiseren Missie Nederland en de Raad van Kerken de Week van gebed voor de eenheid. Al vele jaren organiseren beide organisaties (in samenwerking met internationale partners) een gebedsweek aan het begin van een nieuw kalenderjaar. Een mooie traditie. Missie Nederland en de Raad van Kerken trekken in het organiseren van deze gebedsweek samen op, niet alleen landelijk, ook lokaal, dus ook in Alblasserdam.

Dit jaar is het materiaal voor de Week van Gebed voorbereid door christenen uit Indonesië. De bijbeltekst die centraal staat komt uit boek Deuteronomium: ‘Zoek het recht en niets dan het recht’ (Deut.16:18-20). In de lezingen tijdens de gebedsbijeenkomsten door de week heen krijgen we elke dag een probleem dat door onrecht veroorzaakt wordt in ons blikveld. Door het recht voor ogen te houden komen we gezamenlijk in actie en zoeken we het recht in gebed en in onze daden.

In Alblasserdam zijn zes gebedsbijeenkomsten. De bijeenkomsten worden georganiseerd door de geloofsgemeenschappen hier ter plaatse.

Ieder die mee wil bidden is van harte welkom in de verschillende kerken de week door!

De gebedssamenkomsten in Alblasserdam vinden plaats van maandag 21 t/m zaterdag 26januari (zie overzicht). Alle samenkomsten beginnen om 19.30 uur en duren een half uur tot maximaal een uur.

Maandag 21 januari:      Christelijk Gereformeerde Kerk, Waalmondselaan 16

Dinsdag 22 januari:       Havenkerk, Ieplaan 9

Woensdag 23 januari:    Jozua, Ampèrestraat 4

Donderdag 24 januari:   Elthetokerk, Blokweerweg 22

Vrijdag 25 januari:          Ichthuskerk, Scheldeplein 2

Aansluitend op de bijeenkomst van donderdag 24 januari wordt in de Elthetokerk voor het achtste achtereenvolgende jaar de Alblasserdamse Bijbelquiz gehouden. De quiz is ontwikkeld door het Nederlands Bijbelgenootschap. Aan de quiz zal worden deelgenomen door teams van verschillende Alblasserdamse kerken / geloofsgemeenschappen. Een mooie gelegenheid om elkaar op een plezierige wijze te ontmoeten rond de open bijbel. U bent van harte uitgenodigd!