Waarnemingen

Auteurs_20120419075505_blauwborstKent u het programma Vroege Vogels? Zondagmorgen vroeg wordt dat uitgezonden op de radio, voor kerktijd.

Een graag beluisterd onderdeel van dit programma  is de Fenolijn . Mensen maken melding van gebeurtenissen in de natuur die zij in de afgelopen  week  hebben ervaren.  Wij kunnen ons voorstellen dat je soms blij wordt van een waarneming.  Dat kan het eerste sneeuwklokje zijn, een eend met jongen die de straat oversteekt, de brem die bloeit met oud en nieuw….

En in deze weken, in en om de Elthetokerk en de pastorie, zijn ook bijzondere waarnemingen gedaan.

Er is weer leven in de brouwerij! De pastorie wordt weer bewoond, door een jong gezin. En de kerkelijke gemeente heeft weer een aanvoerder, of meer bijbels gesproken:  een herder!

Kijk, dat zijn verschijnselen waar alle Eltethoërs blij van worden.

Was het thema in de dienst van 6 maart : Ik ga en kies mijn weg, op 13 maart citeerde  dominee een lied dat hij in zijn werkomgeving vaak laat zingen: Wij gaan samen onderweg. Dit sloot erg mooi aan op de ontstane situatie.

Vanaf nu mogen de Elthetogemeente en Hester en haar gezin met elkaar verder gaan, in vol vertrouwen. Hopelijk kunnen we kleine aanwijzingen zien van het doel waarnaar wij op weg zijn, en waar de naam Eltheto naar verwijst:

Maar als een glimp van de zon

Een groene twijg in de winter,

Dorstig en hard deze grond –

Zo is het koninkrijk Gods

(liedboek 325:2)

Bron foto: Blauwborst (www.zuidoost.nl)