Mevr. Ds. Hester Radstake is onze nieuwe Dominee

Beste Eltheto-ers en andere belangstellenden,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Hester Radstake heeft het beroep, dat Kerkenraad & Bestuur op haar hebben uitgebracht, aangenomen!

Dat betekent dat we vanaf begin volgend jaar weer een eigen predikant in onze Elthetogemeente hebben. De bevestigingsdienst zal waarschijnlijk in februari 2016 plaatsvinden.

In de tussentijd moeten er allerlei administratieve acties worden uitgevoerd, de pastorie krijgt een make-over zodat het gezin Radstake een handig ingedeelde woning krijgt, en we gaan vast vooruitkijken naar de kerkdiensten waarin Hester in 2016 zal voorgaan.

Kortom nog genoeg te doen, maar dat alles in de wetenschap dat we een volgend tijdperk in gaan, met een nieuwe dominee. Een dominee die het als haar taak ziet, zoals ze het zelf verwoordt, om te zoeken naar de balans tussen het bereiken van de 40-minners en het behouden van de 40-plussers. Daarbij blijft de Elthetokerk een open en eigentijdse gemeenschap waar elke gelovige, zoekend of wetend, een plek kan vinden.

Vanaf deze plek heten we Hester hartelijk welkom, en we hopen elkaar snel te ontmoeten.