50 jaar Elthetokerk

50 jaar Elthetokerk!

Op 15 september 1967 was de overdracht en ingebruikname van de Elthetokerk. Nu 50 jaar later is dat reden voor een feestje!

Op zaterdagmiddag zullen er in en rond het kerkgebouw festiviteiten plaatsvinden voor gemeenteleden en vaste gasten (denk aan oud-hollandse spelletjes, bekijken van historisch beeldmateriaal, iets leuks voor de kinderen, demonstratie van het orgel). De middag wordt afgesloten met een barbecue waar velen zich voor hebben opgegeven!

Op zondag 17 september vindt er een feestelijke kerkdienst plaats, met als thema Meer dan hout en steen alleen…. In de dienst herdenken we 50 jaar Elthetokerk en kijken we vooruit naar het nieuwe kerkelijke seizoen en daarna… Welke bouwstenen zijn nodig om de kerk van hout en steen (en staal) tot een kerkelijke gemeenschap  te laten worden/ te laten zijn?

De kinderen hebben een actieve rol tijdens de dienst, voor de jongsten (0-4 jaar) is er oppas. Na de dienst zullen er een aantal toespraken zijn en is er aansluitend koffie, thee en taart!

Voor die taart is uw hulp nodig: Onder het motto “Heel de Elthetogemeente bakt” hopen we dat u uw medewerking verleent en taart/ cakes/ koek bakt en meeneemt (gebakken of gekocht). We zullen het niet jureren, maar gezellig met elkaar opeten!